Fortuna Puchar Polski zapowiada się w tym sezonie wyjątkowo emocjonująco. Sponsor tytularny rozgrywek za każdego gola „Czarnego Konia” wpłaci 1.000 zł do budżetu obywatelskiego. Pieniądze zebrane w ramach akcji „Puchar 1000 Goli” zostaną przeznaczone na realizację najciekawszych projektów zgłoszonych przez kluby od IV ligi w dół.
Historia polskich rozgrywek pucharowych zna wiele przypadków, kiedy zespoły z dalszych lig w sensacyjny sposób wygrywały z utytułowanymi faworytami. Rzecznik prasowy PZPN Jakub Kwiatkowski przypomina, że takie niespodzianki sprawili kibicom m.in. Błękitni Stargard, Czarni Żagań czy Lechia Gdańsk (która w 1983 r. jako 3-ligowiec wygrała rozgrywki). Dlatego, jak tłumaczy Kwiatkowski, aby jeszcze mocniej niż zwykle docenić ambicje i starania drużyn z dalszych lig, PZPN i Fortuna postanowiły zorganizować akcję „Puchar 1000 Goli”.
W ramach akcji każdy gol strzelony w meczach Fortuna Pucharu Polski przez drużynę uważaną za słabszą będzie premiowany kwotą 1.000 zł. To, który zespół jest w danym spotkaniu tzw. czarnym koniem, określane będzie na podstawie kursów bukmacherskich wystawionych przez bukmachera Fortunę. Środki zebrane podczas akcji „Puchar 1000 Goli” zostaną następnie rozdzielone pomiędzy zespoły nie należące do centralnego szczebla rozgrywek, tj. od IV ligi w dół. Reprezentanci klubów mogą zgłaszać projekty w 3 kategoriach: infrastrukturalnej, kibicowskiej i społeczno-kulturalnej. Do udziału w akcji zaproszeni zostaną oczywiście także kibice piłki nożnej, którzy wiosną 2022 r. na stronie akcji będą mogli głosować na najlepsze ich zdaniem pomysły. Autorzy najlepszych projektów zostaną zaproszeni na finał Fortuna Pucharu Polski, kiedy to jury składające się z przedstawicieli PZPN oraz Fortuny wybierze 3 zwycięzców akcji. Budżet zostanie podzielony pomiędzy nich po równo.
Jak wyjaśnia Leszek Haba, dyrektor marketingu Fortuna Zakładów Bukmacherskich, w ten sposób niespodzianki w Fortuna Pucharze Polski będą wzmacniać polską piłkę nożną także na poziomie niższych lig. Dzięki temu, jak mówi Haba, imponująca postawa „underdogów” będzie mieć przełożenie na trwały efekt.
Dodatkowo, w ramach akcji przygotowany zostanie także cykl reportaży pt. „Święto Pucharu”. Za jego realizację odpowiedzialny będzie dziennikarz stacji Eleven Sports Mateusz Święcicki, który będzie odwiedzał z kamerą kluby z niższych lig, szukając inspirujących historii piłkarskich. Reportaże dostępne będą na stronie projektu oraz na kanale YouTube bukmachera Fortuna.
Więcej informacji na temat tego, jak wziąć udział w głosowaniu, znajdziesz na stronie Fortuny.