Loteria Kasa Romana
Loteria „Kasa Romana” to oryginalna akcja marketingowa producenta zup błyskawicznych Amino. Sprawdź, jakie były zasady promocji i jakie nagrody można było wygrać. Dowiedz się, dlaczego loteria Amino cieszyła się dużym zainteresowaniem konsumentów.
Loterie w Polsce
Loterie to rodzaj gier losowych, a więc jednocześnie gier hazardowych. W związku z tym loterie to gry, które znajdują się w kręgu zainteresowań naszego portalu – dlatego w osobnym artykule wyjaśniamy, na jakich zasadach może być organizowania w Polsce loteria. Natomiast w tym tekście przedstawiamy jedną z ciekawszych loterii, jaka została zrealizowana w naszym kraju w ostatnich latach. Była to loteria promocyjna, w której nagrody miały charakter pieniężny.
Loteria Kasa Romana – informacje ogólne
W 2014 r. marka Amino, znana przede wszystkim z produkcji zup błyskawicznych, wprowadziła na rynek interesującą inicjatywę marketingową. Właściciel Amino (międzynarodowy koncern Unilever) zorganizował wówczas loterię konsumencką pod nazwą „Kasa Romana”.
Kampania stanowiła część długofalowej strategii promocyjnej marki, w której wykorzystywano postać Romana (bohatera wielu reklam telewizyjnych Amino). W późniejszych latach loteria Kasa Romana miała swoje kolejne edycje, co świadczy o dużym zainteresowaniu konsumentów tą kampanią marki Amino.
Loteria Kasa Romana – zasady
„Kasa Romana” wyróżniała się ciekawym i przyciągającym uwagę klientów mechanizmem. Uczestnictwo w loterii nie wymagało dodatkowego losowania ani oczekiwania na wyniki, co na pewno stanowiło jej duży atut. Zasady były jasne i przystępne: w promocyjnych opakowaniach zup Amino znajdowały się saszetki z przyprawami, na których umieszczone były różne kwoty pieniężne. Zadaniem uczestnika loterii było zbieranie i zestawianie tych torebeczek w taki sposób, aby zgromadzić łącznie kwotę równającą się 100 zł lub też jej wielokrotności, czyli 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900 lub 1.000 zł.
Tak więc kluczem do wygranej było skompletowanie jakiejś kwoty w pełnych setkach i taką też nagrodę w postaci gotówkowej wypłacało szczęśliwemu uczestnikowi loterii Amino. Co jednak ważne, maksymalna jednorazowa wygrana wynosiła 1 tys. zł. Ta nietypowa forma gry sprawiła, że wielu klientów chętnie uczestniczyło w zabawie konsumenckiej.
Loteria „Kasa Romana” była akcją obejmującą wszystkie produkowane przez Amino warianty smakowe zup błyskawicznych. Warunkiem niezbędnym do otrzymania nagrody było zachowanie oryginalnych saszetek z nadrukowanymi kwotami, dzięki czemu loteria uznana musi być za w pełni uczciwą i transparentną. Loteria była przeznaczona tylko dla pełnoletnich osób fizycznych.
Kasa Romana – kalkulator loterii i inne pomoce
W celu zapewnienia uczestnikom odpowiedniego wsparcia, organizator loterii uruchomił specjalną stronę internetową. W serwisie znaleźć można było bardzo przydatny kalkulator wygranych, który pomagał uczestnikom w śledzeniu ich postępów. Do kalkulatora online wystarczyło wpisać kwoty z kuponów w wyodrębnione pola, dzięki czemu łatwo można było sprawdzić, czy wygrana jest już w garści czy potrzebny jest jeszcze jakiś dodatkowy kupon i w jakiej kwocie.
Na stronie przygotowana została także „Giełda”, czyli miejsce, w którym użytkownicy, którym brakowało określonych kwot do uzyskania wygranej, mogli w łatwy sposób wymieniać się kuponami.
Dodatkowo, dla tych, którzy potrzebowali bezpośredniego kontaktu czy dodatkowych informacji, uruchomiono dedykowaną infolinię. Korzystając z niej, konsumenci mogli zgłaszać swoje wygrane oraz otrzymywać pomoc w przypadku jakichkolwiek wątpliwości.
Czas trwania loterii i pula nagród
Loteria „Kasa Romana” miała kilka edycji i za każdym razem miała zasięg ogólnopolski. Pierwsza edycja promocji trwała od 1 maja do 31 października 2014 r., a suma nagród pieniężnych wyniosła 400 tys. zł. Z kolei w edycji z 2016 r. loteria trwała od 16 maja do 30 listopada 2016 r., a w puli nagród znajdowało się 500 tys. zł. Natomiast edycja z 2017 r. rozpoczęła się 1 sierpnia i zakończyła 30 listopada 2017 r., a jej pula była taka sama jak w poprzednim roku, czyli ponownie wyniosła 500 tys. zł.
Loteria „Kasa Romana” była też szeroko promowana – w telewizji, radiu czy Internecie emitowane były różnego rodzaju reklamy, przygotowane zostały też różnorakie materiały POSM.
Loteria „KASA ROMANA Co 12 minut wygrana!”
Warto dopowiedzieć, że w 2021 r. odbyła się loteria Amino, której zasady były nieco inne od poprzednich akcji promocyjnych tej marki. Tym razem pełna nazwa loterii brzmiała „KASA ROMANA Co 12 minut wygrana!”. Czas trwania promocji zamknął się w okresie od 1 czerwca do 31 lipca 2021 r. Pula nagród tej edycji loterii wynosiła ponad 180 tys. zł.
Loteria ta wymagała, by klient kupił dowolny produkt Amino – mogły to być zupki chińskie, zupy suche, sosy suche lub dania w słoiku. Następnie należało zarejestrować swój paragon na stronie internetowej loterii – tam też można było sprawdzić, czy udało się wygrać 20, 50 albo 100 zł. Dodatkowo wszystkie prawidłowe zgłoszenia uczestniczyły w najbliższym losowaniu nagrody miesięcznej, tj. 10 tys. zł. Natomiast każdego dnia wygrać można było 10 x 100 zł, 20 x 50 zł oraz 30 x 20 zł.
Loteria Kasa Romana – podsumowanie
Loteria „Kasa Romana” stanowiła oryginalną i przyciągającą uwagę konsumentów akcję promocyjną marki Amino. Łącząc elementy zabawy z codziennymi zakupami, właściciel marki Amino zdołał stworzyć wyjątkową formę promocji, która wzbudzała zainteresowanie i angażowała klientów. Bardzo prawdopodobne jest więc, że loteria ta nie tylko przyczyniła się do wzrostu sprzedaży produktów marki, ale również zbudowała jeszcze bardziej pozytywny wizerunek brandu wśród konsumentów.
Amino – krótka historia firmy
Amino jest znaczącym polskim producentem, specjalizującym się w produkcji koncentratów obiadowych, zup błyskawicznych oraz różnorodnych przypraw. Firma powstała w Poznaniu w 1968 r., jest to więc marka o długiej historii i sporym doświadczeniu w działaniu na rynku produktów spożywczych w Polsce.
W latach siedemdziesiątych XX w. marka Amino zyskała sporą rozpoznawalność na polskim rynku dzięki produkcji koncentratów obiadowych, deserów w proszku, przypraw, a także koncentratów napojów. W tym okresie, w reakcji na ograniczenia importowe, Amino wprowadziło innowacyjny w skali krajowej produkt – kawę rozpuszczalną Inka, przygotowaną na bazie ekstraktu z cykorii.
W 1992 r. zakład Amino został sprywatyzowany i przeszedł w ręce spółki CPC Amino, która w 1998 r. została przemianowana na Bestfoods Polska. S.A. Natomiast w 2000 r. Amino stało się własnością koncernu Unilever po dokonaniu fuzji z BestFoods.