Challenge Valorant w ramach projektu Lotto „Miliony sposobów na nudę”  

W 2020 r. z powodu pandemii koronawirusa odwołanych lub przełożonych zostało wiele imprez sportowych. Branża e-sportowa była jednak w lepszej sytuacji, ponieważ turnieje e-sportowe mogą być i często są organizowane online. Jednym z takich wydarzeń był turniej Valorant zorganizowany przez Lotto w kwietniu 2020 r. w ramach akcji społecznej „Miliony sposobów na nudę”. 

Challenge Valorant - projekt Lotto Miliony sposobów na nudę

Turniej Valorant – co, gdzie i kiedy? 

Wiosną 2020 r. społeczność e-sportowa wyczekiwała niezwykle ważnego dla niej wydarzenia, czyli rozpoczęcia zamkniętych testów najnowszej propozycji studia Riot Games, gry Valorant. W związku z tym Lotto przy współpracy z wrocławską agencją gamingowo-marketingową fantasyexpo zorganizowało niecodzienny challenge. W wyzwaniu udział wzięło 20 znanych i utytułowanych graczy e-sportowych oraz streamerów, a ich zadaniem było uzyskanie jak najlepszych wyników właśnie w strzelance Valorant. 

Warto wyjaśnić, że przedpremierowa wersja gry nie była ogólnodostępna – swoich sił w grze mogły spróbować jedynie osoby wyznaczone przez jej producenta, Riot Games. Na szczęście profesjonalni zawodnicy e-sportowi otrzymali szansę na zmierzenie się z nową grą właśnie w ramach challengu Lotto. 

Turniej odbył się w dniach 8-9 kwietnia w godz. 18.00-22.00 w pełni zdalnie. 

Kto wziął udział w turnieju Valorant? 

Uczestnikami rywalizacji e-sportowej organizowanej przez Lotto były takie gwiazdy sportów elektronicznych jak np. wszyscy członkowie zespołu Emeritos Banditos, mianowicie Piotr Izak” Skowyrski, Jarosław Pasha” Jarząbkowski, Mateusz „PAGO” Pągowski, Damian „Pevor” Kozioł i Paweł „SAJU” Pawełczak. Wśród graczy znaleźli się także znakomici zawodnicy League of Legends, w tym Damian „Nervarien” Ziaja, Remigiusz „Overpow” Pusch czy Jakub Kubon” Turewicz.  

Inne znane w świecie e-sportu nazwiska, które pojawiły się na liście uczestników turnieju Valorant to m.in. Remigiusz „Rock” Maciaszek, Wojciech Łozo” Łozowski, Karolina Nieuczesana” Brodnicka, Daniel Stomp” Płomiński, Kamil Ewron” Lachowski, Paweł Leh” Lehmann i inni. 

Formuła i punktacja turnieju 

Rywalizacja w turnieju Valorant obejmowała 2 dni. Każdego dnia każdy gracz miał do rozegrania po 6 gier indywidualnie, co oznaczało zagranie przez każdego zawodnika w 12 grach. Punktacja generalna była tworzona w oparciu o ocenę bojową za każde rozegrane przez zawodnika spotkanie – zastosowany więc został tzw. combat score. 

Kibice e-sportowi mogli obserwować, jak kształtuje się tabela wyników na żywo w serwisie online przygotowanym dla projektu „Miliony sposobów na nudę” w specjalnej zakładce dedykowanej wyzwaniu (challange był jednym z elementów tej akcji społecznej).  

Dla zwycięzców turnieju Lotto przygotowano nagrody pieniężne. 

Transmisje z przebiegu rozgrywek Valorant 

Start rywalizacji w Valorant zaplanowany został na godz. 18.00 w dniu 8 kwietnia 2020 r. Widzowie mogli śledzić poczynania zawodników na kanałach poszczególnych uczestników turnieju, ale też dzięki transmisji na dedykowanym streamie w telewizji sportowej ESPORTNOW (na Twitch), gdzie zmaganiom zawodników towarzyszył profesjonalny komentarz. Jako turniejowi eksperci i komentatorzy wystąpiły popularne osobistości sceny e-sportowej w Polsce: Radosław „Mad1” Florkowski (gospodarz i komentator meczów CS:GO) i Wojciech „Bezi” Wróbel (komentator League of Legends). 

Przebieg gry można było też śledzić na stronie projektu „Miliony sposobów na nudę” Lotto w zakładce „challange”. 

Wyniki turnieju Valorant 

W rywalizacji e-sportowej zorganizowanej przez Lotto najlepszy wynik udało się osiągnąć Piotrowi „Izakowi” Skowyrskiemu (4.628 pkt), który tym samym został zwycięzcą turnieju Valorant. Na drugim miejscu uplasował się Jakub Lothar” Szygulski (4.403 pkt), a trzecie miejsce na podium zajął Sebastian NEEX” Trela (4.252 pkt). 

Pozostałe miejsca w pierwszej dziesiątce zajęli kolejno: 4. Jarosław „Pasha” Jarząbkowski, 5. Daniel „Stomp” Płomiński, 6. Paweł „SAJU” Pawełczak, 7. Damian „Pevor” Kozioł, 8. Mateusz „PAGO” Pągowski, 9. Paweł „Leh” Lehmann, 10. Kamil „Ewron” Lachowski. 

Projekt „Miliony sposobów na nudę” 

Warto po krótce przybliżyć też, na czym polegała akcja społeczna „Miliony sposobów na nudę”, której to turniej Valorant był elementem oraz jaka była jej idea. Otóż Lotto zainicjowało realizację tego projektu, ponieważ wraz z nastaniem pandemii COVID-19 całe rodziny zostały w zasadzie uwięzione w swoich domach. Jedni musieli w nich pozostać z powodu kwarantanny, inni nie opuszczali ich dobrowolnie, by zwiększyć bezpieczeństwo swoje i innych.  

W takiej niecodziennej i nienaturalnej rzeczywistości wielu osobom niełatwo było się odnaleźć. Praca zdalna z domu, nauka dzieci także online i mnóstwo niezagospodarowanego czasu… Z myślą o wsparciu Polaków podczas epidemii koronawirusa Lotto przygotowało więc projekt „Miliony sposobów na nudę”, którego podstawowym elementem była strona internetowa zawierająca rozmaite pomysły, co interesującego można robić w domu. W serwisie można było znaleźć propozycje dotyczące zabaw dla dzieci i rodziców oraz zainspirować się, jakie aktywności można wykonać samemu czy z partnerem.  

Przy realizacji inicjatywy współpracowali też różni sportowcy, celebryci czy twórcy internetowi, którzy dzielili się swoimi pomysłami na aktywność w domu lub udostępniali materiały, dzięki którym można było nabyć nowe umiejętności. Poza tym w ramach projektu zorganizowano m.in. konkurs dla internautów na ich sposoby na nudę oraz opisany w tym artykule challenge e-sportowy. 

Na koniec należy wspomnieć o tym, że podczas trwania pandemii Totalizator Sportowy (właściciel marki Lotto) przeznaczał 10% ze sprzedaży dokonywanej na stronie internetowej Lotto na cele związane z walką z COVID-19.